Blog Listing

În pandemie, la Colegiul Naţional „Elena Cuza” şi Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” învăţământul s-a adaptat condiţiilor

În pandemie, la Colegiul Naţional „Elena Cuza” şi Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” învăţământul s-a adaptat condiţiilor

 

Se învață și în pandemie, dar după reguli stricte, care țin seama de condițiile sanitare, impuse de starea de alertă. Sunt, în acest moment, în Dolj, 148 de instituții de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, incluse în scenariul „verde” (prezenţa zilnică la cursuri); 67 pe „galben” ( o parte la cursuri, alţii online, prin rotaţie); două pe scenariul „roşu” (numai online). Ieri, am mers la două dintre unităţile şcolare, de referinţă în Craiova – Colegiul Naţional „Elena Cuza”, respectiv Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul”, unde am văzut cum se desfăşoară cursurile. Rezultatele ni se par îmbucurătoare, ţinând cont de condiţiile actuale.

Colegiul Naţional „Elena Cuza”, una dintre instituţiile de învăţământ preuniversitar, nu numai din Dolj, ci din toată ţara s-a adaptat condiţiilor actuale, fiind pe „galben” . Managerul Colegiului Naţional „Elena Cuza”, prof.  Liviu Cotfasă, ne-a precizat: „Am apelat la acest scenariu, cel galben, pentru a crea condiţii atât elevilor, cât şi profesorilor. S-a asigurat clase cu păstrarea distanţării fizice, prin respectarea tuturor normelor sanitare. Elevii claselor pregătitoare, cele  de început de ciclu (primar, gimnazial şi liceal) vin în fiecare zi la şcoală. De asemenea, cei din clasele terminale (a VIII-a, respectiv a XII-a ) vor urma acelaşi parcurs. Pentru ceilalţi, s-a aplicat prezenţa la jumătate, timp de două săptămâni, prin rotaţie. Avem amplasate, în fiecare sală, camere de luat vederi, toată tehnica prin care se pot face cursuri online. Cei care învaţă de acasă primesc materia pe care trebuie să o urmeze şi o studiază. Vor primi şi note, acestea urmând să fie trecute, ulterior, în cataloagele clasice, în format fizic. Inclusiv absenţele se înregistrează. Sigur, am avut şi situaţii mai dificile, dacă le pot spune aşa. Pentru cinci elevi din mediul rural s-au primit laptopuri şi tot ceea ce ţine de tehnică, iar pentru alţi 24 s-au făcut demersuri pentru achiziţionarea aparaturii necesare”.

La „Mihai Viteazul” se învaţă şi în curtea şcolii

Un acelaşi scenariu, „galben”, dar cu particularităţi, este şi la Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova. „Am adaptat puţin scenariul, în sensul în care jumătate dintre elevi stau acasă o săptămână, nu două. Ni s-a părut perioada de două săptămâni prea mare. Cei care stau acasă primesc fişe de lucru. Am ajuns la asemenea măsură deoarece s-a observat că este mai bine să lucrezi cu 15 copii, decât cu 30. Cu sprijinul colegilor, am adoptat şi o altă metodă, una pe care, dealtfel am mai aplicat-o: ţinerea unor cursuri în curtea şcolii. Copiii s-au arătat foarte bucuroşi, arâtându-se dezinhibaţi. Bineînţeles, vorbim de cursuri ţinute atunci când condiţiile atmosferice o permit. Dar, despe acest lucru vă va vorbi colega mea, prof. Cristina Ciocoiu, iniţiatoarea demersului”, a precizat prof.  Alexandrina Năstase, managerul Şcolii „Mihai Viteazul”. Cristina Ciocoiu nu s-a lăsat mult aşteptată şi, foarte volubilă, ne-a declarat: „Eu şi mai multe colege ne-am gândit cum să facem mai atractiv începutul de an şcolar. Astfel, am amenajat în curtea şcolii un spaţiu, vopsind şi băncile, prin care, păstrând distanţa fizică, elevii să poată învăţa. Am avut şi sprijinul părinţilor, iar copiii au fost foarte activi, părând mult mai dezinhibaţi faţă de cursurile ţinute în săli”. Trei dintre elevi, aflaţi în cls. a VIII-a, Roxana Şoşa, Alexandra Gabrea şi Toma Niculescu, au menţionat: „A fost ceva extraordinar, atractivitatea fiind mult mai mare faţă de sistemul clasic”.

 

În pandemie, la Colegiul Naţional „Elena Cuza” şi Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” învăţământul s-a adaptat condiţiilor